Deklaracja dostępności

Dom Pomocy Społecznej w Bończy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.dps-boncza.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Henryk Podolak

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Budynek Rehabilitacyjno-mieszkalny posiada dwa wejścia przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Budynek Administracyjno-mieszkalny posiada jedno wejście przeznaczone dla osób niepełnosprawnych oraz dwa wejścia z barierą architektoniczną - schody. Budynek Pałacu posiada dwa wejścia przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo (w tym na wózkach inwalidzkich).

Dostosowanie schodów

Brak dostosowania.

Dostosowanie wind

Brak wind.

Dostępność pochylni

Budynek Rehabilitacyjno-mieszkalny posiada dwa wejścia z dostępnością pochylni. Budynek Administracyjno-mieszkalny posiada jedno wejście z dostępnością pochylni. Budynek Pałacu posiada dwa wejścia z dostępnością pochylni.

Dostępność platform

Nie dotyczy.

Dostosowanie parkingów

Jednostka posiada parking z miejscem wyznaczonym dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie toalet

Toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Obowiązuje.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak dostosowania.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak dostosowania.

Dostępność tłumacza języka migowego

Osoby niesłyszące - przy załatwianiu spraw w Domu Pomocy Społecznej w Bończy mogą skorzystać z pomocy pracowników Urzędu. Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. (ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Dz. U. Nr 209, poz. 1243) usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z dnia 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 z późn. zm.). Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy minimum 3 dni przed planowaną wizytą zgłosić zamiar pracownikowi administracji Domu Pomocy Społecznej w Bończy. Należy wskazać metodę komunikowania się.

Dostępność tyflomapy

Brak dostosowania.

Dostępność alfabetu brajla

Brak dostosowania.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2025 15:41
Dokument wprowadzony do BIP przez: Bożena Krzymowska
Ilość wyświetleń: 106
31 marca 2025 19:14 (Bożena Krzymowska) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
31 marca 2025 19:13 (Bożena Krzymowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 19:12 (Bożena Krzymowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.